کد مطلب:36926
شنبه 1 فروردين 1394
آمار بازدید:21
شـيـعـيـان آيه سوم و شصت و هفتم سوره مائده را مربوط به واقعه غدير مي دانند درحاليكه اگر چنين باشد نبايد بين اين دو آيه تا اين حد فاصله بيفتد . ثانيا سياق معني آيات قبل و بعد آيه سوم راجع به گوشتهاي حلال و حرام و سياق آيه 67 مربوطبه اهل كتاب است نه موضوع امامت و ولايت
مـي دانـيـم آيـات قـرآن و همچنين سوره هاي آن , بر طبق تاريخ نزول جمع آوري شده است بلكه بـسياري از سوره هايي كه در مدينه نازل شده مشتمل بر آياتي است كه در مكه نازل گرديده و به عـكس آيات مدني را در لابلاي سوره هاي مكي مشاهده مي كنيم با توجه به اين حقيقت جدا شدن ايـن دو آيـه از يـكـديـگر در قرآن جاي تعجب نخواهد بود البته قرار گرفتن آيات هر سوره تنها به فرمان پيامبر (ص ) بوده است آري اگر آيات برطبق تاريخ نزول جمع آوري شده بود جاي اين ايراد بود . نيز ممكن است قراردادن آيه مربوط به غدير در لابه لاي احكام مربوط به غذاهاي حلال وحرام براي محافظت از تحريف و حذف و تغيير بوده باشد زيرا بسيار مي شود كه براي محفوظ ماندن يك شي ء نفيس آن را با مطالب ساده اي مي آميزند تا كمتر جلب توجه كندحوادثي كه در آخرين ساعات عمر پـيامبر واقع شد و مخالفت صريحي كه از طرف بعضي افراد براي نوشتن وصيتنامه از طرف پيامبر (ص ) به عمل آمد شاهد گويايي است براينكه بعضي از افراد حساسيت خاصي در مساله خلافت و جانشيني پيامبر داشتند و براي انكار آن حد و مرزي قائل نبودند .
تفسير نمونه ج 4 ص 270
مكارم شيرازي - ناصر و ديگران
مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.